Alejandro Mesonero Romanos

Vissza a kezdetekhez.

Nézzük meg a CUPRA logót. Miről is szól?

 

Átírjuk a klasszikus dolgokat az autóversenyzés világán belül. Sokkal többet foglalkozunk a belső értékekkel és a filozófiával, ami a CUPRA-t jellemzi, mintha csak egy különálló termékről beszélnénk.

Egy olyan érzés megteremtése volt a cél, mintha egy család része lennénk. Aztán kitaláltuk a háromszög ötletét. Képzeljünk el két háromszöget összefonódni, dinamikus formák. Stabil alapokon nyugszanak és a csúcsuk egy egyértelmű irányba mutat.

Aztán fejjel lefelé fordítottuk.

 

Ez a sebesség érzetét adja neki és még dinamikussabbá teszi a formát. Mi több, a tartozékok még inkább kiegészítik. A teljes CUPRA élmény érdekében számos partneri kapcsolatot alakítottunk ki. A CUPRA számunkra nem csupán egy termék, annál sokkal több.

 

Milyen ötlet áll a CUPRA mögött?

 

A tiszta teljesítmény, mint koncepció egy kicsit már régimódi. Nem minden a másodpercnyi javulásokat kicsikarni az autóból. Ha ezen túllátunk, egy új elemet lehet felfedezni az autóinkban. Valami újat, ami nem üvölt brutálisan az arcunkba, de elegáns és divatos. A célünk, hogy egy lazább,de stílusos vonalat hozzunk létre.

 

A sebesség kétségkívül a CUPRA egyik fő eleme. De hogyan is jellemeznénk mindezt?

 

A sebesség a gyorsaság, a kiélesedett érzékek, a látvány és az adrenalin hatása miatt izgat minket. A sebesség élménye maga a varázslat. Ha egy hároméves kis gyereket megtolunk egy babakocsiban, azzal a sebesség érzetét fogjuk kelteni benne, és már ő is mosolyogni fog tőle. Mint mi mindannyian. A sebesség menő.

A CUPRA világában egyik élményből ugorhat a másikba.

 

A fontos dolog maga az utazás. Nem csak a sebességről szól, vagy ezredmásodpercek kicsikarásáról a Nürnburgringen - amit már úgyis megtettünk. Az igazi élmény az, ahogyan elérjük ezeket.

 

Mi a különbség, ha a CUPRA-val vagy bármi mással megyünk gyorsan?

 

Ez sokkal több annál, mint nagy sebességgel közlekedni. A hangok, az autó anyaghasználata, de még az illatok is. Egy nagy teljesítményű autóban mindennek ki kell szolgálnia érzékeinket. Először is a vizuális érzékeket, amikor csak az autó külsejére koncentrálunk. De ez csak pont annyira fontos, mint az agilitás. Az autó bizonyos elemei karbon elemekből vannak kialakítva, de nem csak azért, hogy legyen valami karbon az autón. A könnyű súly és elemek, ez a kulcs.

Minden azért, hogy a tökéletes teljesítményt érjük el, szemet gyönyörködtető anyagokat használjunk, de azért az egyszerűség jegyében.

 

Mennyire lesz a CUPRA vezetőközpontú?

 

Nagyon is. Egy vezetőközpontú környezetet teremtünk, de nem csak a verseny szempontjából. Olyan anyagokat használunk, melyek kellemesnek hatnak az emberi érzékeknek. Így jutottunk el ehhez a bronz színhez, ami egy meleg hatású és egyedi szín. Olyan irányba szerettünk volna mozdulni a színválasztásnál, amerre mi is haladunk. Nem olyan rideg, mint az alumínium, ez kellemesebb és közelebb van az emberekhez.

 

Mit tartogat a jövő a CUPRA designjának?

 

Semmi nincs kőbe vésve. Nem mondjuk, hogy ez vagy az tipikusan a CUPRA vonulatba illene. A CUPRA autói spotosak és karakteresek, de nem harapósak. Van egy vékony határ aközött, hogy valami karaktereset vagy aggresszívat hozunk létre. A CUPRA autóinál biztosan lesz egy bizonyos fokú elegancia a sportossághoz is hozzáadva.

"Biztosak vagyunk benne, hogy elektromos autó is lehet versenyautó."

Itt a vadonatúj CUPRA e-Racer.

 

Itt van, és teljesen elektromos. Ez az autó a kezdetektől fogva úgy lett kialakítva, hogy egy kompetitív kihívó legyen elektromos meghajtással is. A cél, hogy minél gyorsabb autót hozzunk létre, minha csak a belsőégésű motorral rendelkezne. A designnal kapcsolatban van egy kedves történet is: emlékeznek az első Cup Racerre? Gyorsan készült el, és nagy sikereket ért el. Nem igazán volt idő fejlesztgetni az autó aerodinamikáját, mert ez egy titkos projekt volt tulajdonképpen. Aerodinamikai tesztelés nélkül vágtunk bele.

Az Evolution szériánál az volt a célünk, hogy 8 km/h nyerjünk anélkül, hogy hozzányúlnánk motorhoz és csak az aerodinamikát fejlesztjük. Mellesleg az autónak még jobban kellet kinéznie. Megcsináltuk. Ekkor jött szóba először az e-Racer, egy újabb nagy projekt, amivel nem volt könnyű dolgunk. Az aerodinamika és a súlyozás nagyon fontossá vált. A mérnökök megpróbáltak a legjobb erő-súly elosztást megtalálni. De az aerodinamika megoldása ránk, designerekre várt. És mi emellett még jobb külsőt akartunk elérni, mint a korábbi második generációs Cup Racernél.

Most itt tartunk. Megcsináltuk. Biztosak vagyunk benne, hogy elektromos autó is lehet versenyautó, és hogy a versenyautó is lehet elektromos és szép is, amellett, hogy mennyi már említett érzelmet vált ki bennünk.

 

Vannak különös kihívások amikor egy új brandet kell egy vázlatból kifejleszteni?

 

Nagyon letisztult és a filozófiába illő ötletek kellenek. Tisztában kell lenni a filozófiával, amit meg kell valósítani.
Én megkérdeztem magamtól: milyennek látod a 4 év múlva közlekedő autókat. Aztán visszamentem és hozzáláttam a munkához.

 

Milyen szenvedélyeid vannak a tervezésen és alkotáson kívül?

 

A vezetés. (nevet)

 

Mi motivál? Van valami sajátos megközelítésed az élethez?

 

A szenvedélyesség szerintem. 11 éves voltam amikor autókat kezdtem rajzolni az iskolai tankönyvembe. Végül azt kezdtem el tanulni, amit igazán akartam, a formatervezést.

 

Mi van a többiekkkel, akik a CUPRA tervezésében és fejlesztésében részt vettek, mi teszi őket különlegessé?

 

A munkaerő kiválasztás szigorú folyamatok szerint zajlik. Az alkalmazottaknak azonosulniuk kell a márkával. Egyben kockázatvállalónak is kell lenniük. Erőltetni kell nagyon az embernek, hogy elfogadják az ötleteit. Vannak emberek, akik azt mondják: én értelek, de MI LENNE HA? Az emberek akik a gyártáson dolgoznak képzettek kell, hogy legyenek. Bizonyos részek, elemek kézzel készülnek az autókhoz. Nagyon figyelünk a részletekre, de mégis van igény hogy élvezettel, saját kézzel készítsük el autóinkat. Nem lehet ezt futószalagon gyártani, aprólékos műveletekkel dolgozunk itt Martorellben.

"Átírjuk a klasszikus dolgokat az autóversenyzés világán belül."

Cookie tájékoztató
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk. További információ a „cookie”-k használatáról
Elfogadás és továbblépés