FONTOS TUDNIVALÓK
Kérjük, mielőtt szolgáltatásainkat igénybe venné, olvassa el figyelmesen a Mobilitásgarancia használatáról szóló tájékoztatónkat!
Segélykérés az alábbi telefonszámokon lehetséges a nap 24 órájában, az év minden napján:
amely belföldről hívható, ingyenes zöld szám
külföldről is hívható telefonszám
Mit kell tenni a segélykérés bejelentésekor?
Gépkocsija meghibásodása esetén Önnek európai színvonalú segítséget nyújt a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ, ahol idegen nyelveken is beszélő munkatársak várják a hívását és teremtenek kapcsolatot a külföldi partnerekkel.
Szíves figyelmébe ajánljuk, hogy a szolgáltatásokra kizárólag akkor jogosult a gépjármű vezetője és utasa, ha az igénybevétel előtt haladéktalanul, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül kapcsolatot teremt a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal.
Segélykérés esetén a földrajzi helytől függően a következő lehetőségek közül választhat:
A Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ hívása belföldről
A 06 80 204 189-es vagy a 06 1 345 1778-as telefonszám hívásával Ön – az adatok azonosítása után – igénybe veheti a szolgáltatásainkat.
A Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ hívása külföldről
Szíveskedjen a magyarországi (36) és a budapesti (1) előhívószámot tárcsázni a 345-1778-os telefonszám előtt.
Ha Ön a telefonhívás költségét számlával igazolni tudja, úgy azt a Magyar Autóklub központjában utólag megtérítik Önnek. A külföldön történt meghibásodásoknál a Mobilitásgarancia igazolásának legbiztosabb forrása a szervizfüzetben megtalálható szervizigazolások megléte, ezért a gördülékenyebb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy a gépjármű (külföldön és belföldön történő) használata közben, a szervizfüzetet mindig jól elérhető helyen tárolják a gépjárműben.
Mielőtt telefonál, kérjük, gyűjtse össze az alábbi adatokat:
· Az Ön gépkocsijának alvázszáma
· Az Ön gépkocsijának rendszáma
· Mobilitásgarancia érvényessége
· Kedvezményezett neve, címe
· Visszahívható telefonszám
· Meghibásodás természete
· Meghibásodás földrajzi helye
· Kilométeróra-állás
A MOBILITÁSGARANCIA SZOLGÁLTATÁSOK LEÍRÁSA
Értékhatárok
A feltüntetett értékhatárok magyar forintban érvényesek, és nem tartalmazzák az általános forgalmi adót. Az igénybevett szolgáltatás költségének fentiekben felsorolt értékhatárt meghaladó része a kedvezményezettet terheli.
Helyszíni segítségnyújtás
A menetkészség helyszíni térítésmentes helyreállítása, ha jogi korlátozás nem áll fenn és műszakilag lehetséges. A kedvezményezettet terheli az átvett üzemanyag ára, valamint nem garanciális meghibásodás esetén az alkatrész ára.
Szállítás
Ha a Jármű a helyszínen nem tehető megfelelően üzemképessé: beszállítás autómentővel vagy vontatás a következő márkaszervizig, akár nehezített mentéssel is.
További szolgáltatások
Ha a Jármű nem tehető megfelelően üzemképessé a meghibásodás napján, akkor a kedvezményezett a *-gal jelölt szolgáltatásokat – a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központtal előre egyeztetve, összességében legfeljebb 150 000 Ft értékig veheti igénybe. Lemerült akkumulátor meghibásodásra kizárólag helyszíni segítségnyújtás vagy beszállítás szolgáltatás biztosítható Mobilitásgarancia keretén belül, további szolgáltatások (pl. csereautó) nem.
Nem mindig a csereautó a legjobb megoldás: A csereautó helyett,választhatnak más értékarányos alternatívát, mint busz, vonat, taxi vagy jármű visszavezetés szolgáltatás, ami a garantált mobilitást fenntarthatja. Ha a szolgáltatás költsége kisebb, mint a kölcsöngépkocsié, csak akkor kerülhet térítésre az összeg.
A csereautó igénybevételével azonos időben, esetnél nem adható a jogosultnak a *-al jelzett szolgáltatások.
Csereautó*
A javítás időtartamára, de legfeljebb 5 munkanapra (továbbá a csatlakozó hétvégi vagy ünnepnapokra) csereautó km-korlátozás nélkül, lehetőség szerint a Járművel megegyező kategóriában. A szolgáltató nem kötelezhető az azonos márkájú, kategóriájú gépjármű biztosítására. A szolgáltatásnál emellett elsődleges szempont a jogosult mobilitásának biztosítása. A csereautó szolgáltatást a bejelentéstől számított 72 órán belül meg kell kezdeni, különben az ügyfél elveszíti azt a jogosultságát, hogy élhessen ezzel a szolgáltatással. Amint a meghibásodott gépjármű kijavítását a márkaszervizben befejezték, a jogosult nem tarthat igényt továbbra is a mobilitás garanciában kiadott bérautó használatára. Továbbhasználat esetén a költségek az ügyfelet terhelik.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a csereautó szolgáltatásunkra, a bérautó kiadás általános feltételei vonatkoznak. Ezek a feltételek pedig a bérautót biztosító cégek különbözősége és a területenként változó lehetőségek miatt, eltérhetnek egymástól. Ilyenek lehetnek például, de nem kizárólag: Casco biztosítási önrész különbségei vagy külföldön a kaució szükségessége, amely ha szükséges, általában 300 000 Ft-os nagyságrendet jelent.
Szállás*
A javítás időtartamára, de legfeljebb 5 éjszakára a vezető és utasai részére reggelivel. Csereautó szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
Utazás*
Továbbutazás vagy hazautazás a Járműért repülővel vagy vonattal. A Csereautó szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
Taxi vagy busz*
Egyedi kiegészítő értékhatár: 30 000 Ft. Taxi vagy busz esetén a két határérték közül mindig az adott esetben előforduló alacsonyabb értéket kell figyelembe venni. Csereautó szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
A Jármű visszavezetése*
A kijavított gépjármű sofőrrel történő visszajuttatása, vagy a visszavezetés költségeinek térítése. Csereautó-szolgáltatás ezzel a szolgáltatással nem kombinálható.
A Jármű visszaszállítása külföldről
Ha hibafelvételezés után a várható javítási időszükséglet több, mint 3 munkanap, akkor 20% ügyfél-önrésszel, maximum 440 000 Ft értékben. Tisztán elektromos meghajtású gépkocsi szállítás kiegészítés
Tisztán elektromos meghajtású gépkocsi (BEV) szállítása
A legközelebbi – nagyfeszültségű akkumulátor töltésére alkalmas – töltőoszlophoz, vagy haza, amelyik közelebb van, ha a gépkocsivezető a helyszínen tartózkodik.
Alkatrész-utánküldés
Hiányzó és a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központ által átvett alkatrész kiszállítása a külföldi márkaszervizbe, beleértve a belföldi elvámoltatási és a postaköltségeket is, maximum 150 000 Ft értékig.
Kizárólag műszaki hiba esetén igénybe vehető szolgáltatás olyan alkatrészre, ami a jármű üzemképességéhez nélkülözhetetlen. Az alkatrész árát az ügyfélnek kell kifizetnie (kivéve garanciális javítást).
Egyéb költségek
Az esettel közvetlen összefüggésben álló egyéb, előre nem tervezhető költségek megfizetése számla ellenében, maximum 10 000 Ft értékben. További információk a „Korlátozások és kizárások” részben.
Jelen füzet Mobilitásgarancia ingyenes szolgáltatásai kizárólag a jogosult(ak) mobilitását biztosítja, a meghibásodott gépjármű kijavításának költségeire, és a javítással kapcsolatos teendők elvégzésére nem vonatkozik. (Mobilitásgarancia ≠ Gépjárműgarancia)
ÁLTALÁNOS SZOLGÁLTATÁSI FELTÉTELEK
Kedvezményezett
Mindazon személy(ek), aki(k) a Mobilitásgaranciával ellátott járművet jogosultan használják és eleget tesznek bejelentési, valamint igazolási kötelezettségüknek, segítségnyújtásra jogosult(ak) a jelen általános szolgáltatási feltételek szerint.
Szolgáltatók
A CUPRA márkaszervizek, a Magyar Autóklub és a nemzetközi ARC Europe S.A. partnerek nyújtanak segítséget a kedvezményezettnek. A mindenkori magyarországi CUPRA márkaszervizek elérhetősége a cupraofficial.hu oldalon olvasható.
Igazoló dokumentumok
A Mobilitásgarancia szolgáltatás igénybevételére való jogosultság a Jármű forgalmi engedélyének és szervizfüzetének (ennek hiányában a Mobilitásgarancia kötés eredeti számlájának) bemutatásával igazolható. Ezen dokumentumok hiánya esetén szolgáltatás csak készpénzfizetés ellenében vehető igénybe.
Meghibásodási kategóriák: műszaki meghibásodás, baleset, egyéb esetek
A Mobilitásgarancia-szolgáltatásai műszaki meghibásodás, baleset és egyéb kategóriában megadott esetekre kínálnak segítséget.
Műszaki meghibásodásnak minősül a Jármű bármely hirtelen, előre nem látott, eredeti alkatrészeinek meghibásodásából eredő hibája, beleértve a mechanikai vagy elektromos meghibásodást, amely a Jármű azonnali menetképtelenségét eredményezi, vagy a közlekedés biztonságát veszélyezteti. A közlekedés biztonságát veszélyeztető meghibásodás a fék, szervokormány, első ablaktörlő, biztonsági öv, irányjelző- és féklámpák, világítás, vezetőoldali ülés beállítási meghibásodása, a műszerfali kontroll- lámpák továbbhaladást tiltó piros jelzése – piros és sárga jelzés magyarázatát lásd a fedélzeti irodalomban a „Kezelési tudnivalók, figyelmeztető és ellenőrző lámpák” fejezetben.
Közlekedési baleset (például – de nem kizárólag – ütközés, borulás, zuhanás, kiégés, robbanás, villámcsapás stb.), amelynek következtében a Jármű menetképtelenné válik, illetve a Jármű bármely meghibásodása, amelynek következtében a Jármű bezárhatatlanná válik.
Egyéb esetek kategóriába kizárólag a felsorolásban szereplő meghibásodási formák tartoznak, mint lemerült akkumulátor, üzemanyaghiány, hibás üzemanyagfajta kiválasztása az üzemanyagkúton (benzin-gázolaj), AdBlue félretankolás, kizárás a Járműből, pótkerék, emelő vagy kerékkulcs hiánya, valamint a gumiabroncs-defekt és a kavics beszorulása a fékhez. Az olyan műveletek azonban, mint a karbantartás – akár időszakosan, akár másként –, a Jármű vizsgálata, vagy az előre tervezett szervizlátogatás nem tekintendő meghibásodásnak, továbbá a karbantartáshoz, javításhoz szükséges pótalkatrész hiánya sem kezelhető annak. Mobilitásgarancia szolgáltatás esetén, ha a meghibásodás: lemerült akkumulátor, akkor az autó beindítása után – az ismételt meghibásodás elkerülése érdekében – az elektromos rendszer ellenőrzése céljából a lehető legrövidebb időn belül (munkanapon maximum 24 óra) az autóval egy márkaszervizbe kell menni. Ha az ügyfél a szervizben nem jelenik meg, akkor a következő lemerült akkumulátor esetet már nem tudjuk az ingyenes Mobilitásgarancia szolgáltatás keretén belül kezelni.
A forgalomba helyezés időpontja
A forgalomba helyezés időpontja az a dátum, amelyet a Jármű forgalmi engedélyében a forgalomba helyezés napjaként feltüntettek. Ez a meghatározás kizárólag a Jármű első forgalomba helyezésére vonatkozik.
A jogosultság érvényességi ideje
A Mobilitásgarancia az új gépkocsi 1. forgalomba helyezésének napjától – a gyárilag előírt – első időszakos/LongLife szerviz esedékességéig érvényes. Az ügyfél a Mobilitásgarancia szolgáltatásokra vonatkozó meghosszabbított jogosultságot egy időszakos/LongLife szerviz elvégzésén keresztül szerezheti meg. Az ott feltárt esetleges hibák kijavításával, és a Mobilitás csomag megvásárlásával – a gyártó által előírt – a következő esedékes időszakos/LongLife szervizig érvényes a szolgáltatás. További információk a „Korlátozások és kizárások” részben.
A meghibásodás napja
A meghibásodás napja az a naptári nap, amikor a jelen általános szolgáltatási feltételek szerinti műszaki meghibásodás, menetképtelenség, baleset, rongálás vagy feltörés bekövetkezik.
A szolgáltatás igénybevétele
A kedvezményezett a Mobilitásgarancia szolgáltatásokat a Jármű meghibásodása esetén, a Mobilitásgarancia Segélyhívó Központhoz történő haladéktalan, de legkésőbb a meghibásodás észlelését követő 24 órán belül történő bejelentés után, az igazoló dokumentumok szolgáltatóknak történő felmutatásával veheti igénybe. A bejelentés során a kedveményezett köteles közölni a Jármű forgalmi engedélyében és szervizfüzetében szereplő adatokat, valamint a meghibásodás természetének és a bekövetkezése földrajzi helyének megállapításához szükséges információkat.
A szolgáltatások a megadott értékhatáron belül térítésmentesek a kedvezményezett számára, az azokat meghaladó költségek kiegyenlítésének kötelezettsége a kedvezményezettet terheli.
Jármű
A Mobilitásgarancia azokra a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. (1139 Budapest, Fáy u. 27.) által közvetlenül vagy a márkakereskedői hálózatán keresztül értékesített vagy szervizelt CUPRA személygépkocsikra érvényes, amelyek engedélyezett szállítási kapacitása legfeljebb 9 fő, és utánfutóval együtt számítva is megfelelnek az alábbi feltételeknek: max. magasság: 3,2 m, max. szélesség: 2,55 m, max. hosszúság: 16 m, max. össztömeg: 3500 kg.
A szolgáltatásba a gyártó által beépített alkatrészeken, felszereléseken kívül csak azok az alkatrészek vonhatóak be, amelyek a Porsche Hungaria Kft-től származnak és CUPRA márkaszervizben kerültek beszerelésre.
Területi hatály
A Mobilitásgarancia az alább felsorolt országokban érvényes:
Belgium, Bosznia, Hercegovina, Bulgária, Dánia, Németország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Nagy-Britannia, Írország, Olaszország, Kanári szigetek, Horvátország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Hollandia, Norvégia, Ausztria, Lengyelország, Portugália, Svédország, Svájc, Szerbia és Montenegró, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Csehország, Magyarország, Románia, Belarusz Köztársaság.
Kiszállási idő
A hívástól számítva átlagosan 45 percen belül történik kiszállás a helyszínre.
A Mobilitásgarancia szolgáltatásai az év 365 (366) napján, a hét minden napján, a nap 24 órájában azonos szinten állnak a kedvezményezett rendelkezésére. A szolgáltatási szintek átlagos földrajzi, éghajlati és közlekedési viszonyokat feltételeznek, országcsoportonként különbözőek. A szolgáltatás menetében külföldön hosszabb várakozási idő is adódhat.
Korlátozások és kizárások
A Mobilitásgarancia korlátozottan vagy egyáltalán nem érvényes a jelen fejezetben felsorolt esetekben.
Korlátozások:
· A speciális felszereltségű Járművek, mint pl., de nem kizárólag: a Járművezető képzésre, személyfuvarozásra, rendőrségi, vám, határőrizeti vagy a tűzoltósági célokra használt Járművek esetén, a Kedvezményezettek Mobilitásgarancia keretében csak „normál”, tehát nem különleges felszereltségű csereautóra, ill. ennek megfelelő térítésre jogosultak.
· Az emeltszintű szolgáltatás térítésmentes igénybevételének további együttes feltételei, hogy:
a) a – gyártó által előírt – időszakos szervizeket magyarországi márkaszervizben, magyarországi márkaszerviztől vásárolt CUPRA Eredeti Alkatrészek®, kenőanyagok felhasználásával végezzék el, az esetlegesen feltárt hibák egyidejű kijavításával;
b) a szolgáltatás érvényességének kezdetét követő minden egyes javítás (ideértve a Mobilitásgarancia keretében igénybe vett helyszíni segítségnyújtás, illetve beszállítás utáni javítást is) márkaszervizben történjen, Magyarországon történt meghibásodás esetén magyarországi márkaszerviztől vásárolt CUPRA Eredeti Alkatrészek®, kenőanyagok felhasználásával, külföldön történt meghibásodás esetén a meghibásodást kijavító márkaszerviztől vásárolt CUPRA Eredeti Alkatrészek®, kenőanyagok felhasználásával.
· A szolgáltatás kizárólag közforgalmú szilárd burkolatú úton- vagy a szállító/kiszálló jármű által megközelíthető helyen történő meghibásodás esetén vehető igénybe. Forgalomtól elzárt területen nem.
· Izzócsere, helyszíni segítségnyújtás keretén belül 1 éves időszakban csak 1-szer nyújtható, és csak indokolt esetben.
Kizárások:
· A szolgáltatások az alábbi esetekben nem vehetők igénybe:
· Autóversenyzés (edzés) vagy ilyen használatra visszavezethető okból történt meghibásodás.
· Vis maior, így különösen háború, sztrájk, demonstráció, kormányhatóság által elrendelt lefoglalás vagy visszatartás, hivatalos tiltások, kalózkodás, robbanás, nukleáris vagy radioaktív hatások, rendkívüli természeti események következtében bekövetkezett meghibásodáskor.
· A gyárilag előírt időszakos szervizek elvégeztetésének hiánya.
· A keletkezett hiba szakszerűtlen kezelés (pl. kezelési útmutatóban leírtak figyelmen kívül hagyása) –, vagy szakszerűtlen javítás következménye.
· El nem végzett, illetve helytelen karbantartás, vagy nem eredeti alkatrész miatt bekövetkező károsodások (a szerviz által megállapított kizárás esetén a szolgáltatással (pl. beszállítás) kapcsolatosan felmerült költséget a kedvezményezett a helyszínen köteles a szolgáltatónak megtéríteni).
· Nem tartozik e szerződés hatálya alá az utánfutó meghibásodása, baleset, rakománykár vagy a meghibásodás okozta jövedelemkiesés (illetve a tájékoztató füzetben rögzített értékhatárokat meghaladó egyéb költségek és károk, beleértve a következményi és nem vagyoni károkat is, és a máshonnan megtérülő költségeket, például biztosítási kártérítéseket, egyéb visszatérítéseket), továbbá betegség, személyi sérülés, haláleset és elvesztett tárgyak.
· A gyár / Importőr által nem engedélyezett átalakítás (tuning) történt a Járművön.
· Az ügyfél ismerte a hibát, de nem tett eleget a kárenyhítési kötelezettségének, azt nem jelentette be haladéktalanul egy márkaszervizben, illetve nem tette lehetővé a mihamarabbi kijavítását.
· Az olyan meghibásodásra ami azért keletkezik, mert a karbantartás, szervizelés alkalmával javasolt javítást az ügyfél nem végezteti el.
Jelen általános szolgáltatási feltételek használt gépkocsikra vonatkoznak, 2025. március 18. napján lépnek hatályba, és visszavonásig érvényesek.
A változtatás joga fenntartva.