Szerviz és tartozék
Elektromos járművek karbantartása
Egy elektromos jármű karbantartása és gondozása eltér egy hagyományos belső égésű motorral felszerelttől: nincsenek gyújtógyertyák, nincs kipufogórendszer, nincs váltó. Ez időt és pénzt takarít meg. Ennek ellenére természetesen fontos a rendszeres karbantartás.
35 százalékkal kisebb karbantartási költségek az elektromos autók esetén
Az e-autók alapvetően más követelményeket támasztanak a rendszeres átvizsgálások terén a hagyományos belső égésű motorral felszerelt járművekhez képest. Ugyanakkor összességében az elektromos járművek karbantartási és javítási költségei egy összevethető belső égésű motoros modellnél 35 százalékkal kedvezőbbek. Ezt állapította meg a Nürtingen-Geislingen Gazdasági és Környezetvédelmi Főiskola Autóipari Intézete.
Miért igényelnek az elektromos autók kevesebb karbantartást?
A korábbi motorok számos alkatrésze az eltérő hajtáslánc miatt egyszerűen nem szükséges. Ezek közé tartoznak a motor olyan alkatrészei, mint a lég-, az üzemanyag- és az olajszűrő, a motor hűtőrendszere vagy a gyújtógyertyák, ám olyan kopóalkatrészek is, mint a kipufogórendszer vagy a tengelykapcsoló. Mivel az elektromos autókban váltakozó áramú szinkronmotorokat alkalmaznak, amelyekben nincsenek súrlódó érintkező felületek, így maguk a motorok alig igényelnek karbantartást. Ezenkívül az e-autók váltó nélkül is elboldogulnak. Röviden: a kevesebb komponens kisebb karbantartási költséget eredményez.
Egy elektromos autó esetében a kopás hogyan minimalizálható?
A legtöbb elektromos autóba lítiumion-akkumulátorokat építenek. Aki különösen kímélni szeretné az akkumulátorát, annak nem szabad az autót hosszabb ideig 20 százaléknál kisebb töltöttséggel állni hagynia. Az okostelefonokhoz hasonlóan, amelyeket szintén lítiumion-akkumulátorok működtetnek, az e-autó esetében is befolyásolja az akkumulátor élettartamát az, hogy miként töltik. Így előnyösebb a váltakozó árammal való töltés, például egy háztartási csatlakozóból, mint az egyenáramú tankolás egy gyorstöltő oszlopnál. Mivel az akkumulátor a jármű legdrágább alkatrésze, ezért mindig kifizetődő gondosan bánni az energiatárolóval.
Még egy további kopóalkatrészre kell odafigyelnie az elektromos autók tulajdonosainak: a gumiabroncsokra. Elinduláskor sokkal nagyobb nyomatékot adnak le az elektromos járművek a belsőégésű társaikhoz képest. Amennyiben rendszeresen nagy nyomatékkal indul el a vezető, annak a gumi profilmélysége látja kárát. Itt is kifizetődő a mérsékelt lendületű elindulás. Az elektromos autók különleges igényeire a gumiabroncsok vásárlása és karbantartása során is oda kell figyelni.
Én is lekérdezhetem a szervizintervallumot a járművemben?
Igen, ebben segít Önnek a szervizintervallum-kijelző. Ezt a műszeregység kijelzőjén és az infotainment rendszerben találja meg.
Mire kell a szerviz választásakor odafigyelni?
Az elektromos autó átvizsgálását alapvetően bármelyik márkaszerviz elvégezheti a gyártó előírásainak megfelelően. Azonban a nagyfeszültségű rendszeren dolgoznia csak a külön oktatásban részesült és megfelelően felszerelt műhelyeknek szabad. A szerelőnek mindig meg kell arról győződnie, hogy a nagyfeszültségű rendszert valóban feszültségmentesítették-e, így végezhetők csak el a járművön a vonatkozó munkák problémamentesen. Alapvető igazság: aki egy CUPRA Szakszervizt keres fel az esedékes karbantartás elvégzésére, az biztos lehet abban, hogy a műhely megfelel minden szükséges kritériumnak.
E-autó szervizajánlat
E-autó menetbiztonsági átvizsgálás
Menetbiztonsági állapotfelmérés elektromos autókhoz.
Cikkszám Ár
D23BEVCHECK 35 000 Ft
Itt megtalálhatja az Önhöz közeli CUPRA Szakszervizeket
Szüksége van szervizidőpontra, kérdése van?
Töltse ki az alábbi regisztrációs adatlapot és márkakereskedőnk hamarosan felkeresi Önt.