Leon Competicion

Leon e-Racer

Modellek

CUPRA
Tavascan
CUPRA
Ateca
új
CUPRA
Új Formentor
új
CUPRA
Új Leon
új
CUPRA
Új Leon Kombi
CUPRA
Born
új
CUPRA
Új Terramar
CUPRA Racing
Leon Competicion
CUPRA Racing
Leon e-Racer

13.09.2021

Az e-CUPRA ABT XE1 újraértelmezéseként a CUPRA bemutatja Tavascan Extreme E Concept modelljét

Az IAA Müncheni Nemzetközi Autószalon szabadterületén

Az e-CUPRA ABT XE1 újraértelmezéseként a CUPRA bemutatja Tavascan Extreme E Concept modelljét

CUPRA Tavascan Extreme E Concept modelljébe örökíti tovább génjeit a CUPRA. A tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyterepjáró a márka Extreme E kalandjának következő állomása, egyben kitekintés a jövőbeni sorozatgyártású CUPRA Tavascan formai nyelvezetére. Utóbbi a márka immár második száz százalékban elektromos modellje, Barcelonában tervezik, illetve fejlesztik, s 2024-ben érkezik az európai és a tengerentúli piacokra.

A CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes egészében újszerű külső formavilágát száz százalékban CUPRA-gének és a természetes anyagválasztás teljeskörű megközelítése jellemzi - egyszerre növelve hosszú távú fenntarthatóságát és adaptálhatóságát, illetve könnyítve szerelhetőségét.

"Erősen hiszünk az Extreme E projekt egészében" - mondta Antonino Labate, a CUPRA stratégiai, üzletfejlesztési és operatív igazgatója. "Az elektromossá alakítás, a hosszú távú fenntarthatóság, a nemek közötti egyensúly és a sokszínűség a CUPRA és az Extreme E közös értékei. A CUPRA Tavascan Extreme E Concept egyértelmű bizonyítéka mindazon kemény munkánknak, amit annak érdekében végeztünk, hogy a CUPRA a következő szezonban is versenyezhessen."

Az újdonság első és hátsó kialakítása egyaránt jelentősen megváltozott az Extreme E sorozat első szezonjában induló versenyautóéhoz képest. LED-technika kínált nagyobb szabadságot a CUPRA génjei jellemezte modell elkészítése során, amelynek még impozánsabb megjelenést kölcsönöz a háromszög-fényszórók mindkét oldalon hármas csoportba rendezett grafikája.

A világítás 3D-nyomtatott szerkezeti elembe építve jelenik meg, amelyet a CUPRA Tavascan Extreme E Concept élvonalbeli technikája jegyében alkalmaztak a tervezők.

A 3D-nyomtatott alkatrészek használata hatékonyabb megoldás, mivel mindössze hat óra alatt legyárthatók, s a csapat így különösen gyorsan alkalmazkodhat a változásokhoz. Legyen éppen szó ütközésről vagy a világítás pozíciójának módosításáról, az alkatrészek nagyon rövid idő alatt, illetve körülményes és költséges szerszámok használata nélkül dolgozhatók át.

"A CUPRA Tavascan Extreme E Concept tisztán elektromos versenyterepjárónk következő fejlesztési szintje, még több CUPRA-génnel és a márka jövőbeni formatervezési irányvonalára utaló dizájnnal. Mindemellett természetesen műszaki fejlődést is képvisel" - hangsúlyozta Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője. "A CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes karosszériaszerkezetében lenszálakat alkalmaztunk a hosszú távú fenntarthatóság szolgálatában, 3D-nyomtatott elemei pedig gyorsan újragyárthatók, hogy az autó mindenkor minél előbb visszatérhessen a versenybe."

Az Extreme E versenysorozat azonban a környezettudatosság növeléséről is szól, s a CUPRA Tavascan Extreme E Concept e tekintetben is tágítja a határokat, tovább bővítve hosszú távú fenntarthatóságát.

A lehető legszélesebb körben használva a lennövényből kinyert lenszálakat a karosszériaszerkezetben, a szénszálerősítésű műanyag (karbon) alkatrészek kiváltásával jelentősen mérsékelhető a jármű környezetkárosító hatása. Mindez a menetteljesítmények kárára kötött kompromisszumok nélkül érhető el, miközben az anyag ugyanúgy megmunkálható, a mérnökök által kívánt formák és lekerekítési sugarak szerint. Olyan technológia, amely a sorozatgyártású gépkocsikra is könnyen adaptálható.

Átdolgozott karosszériájának fényezése és dekorációja is nagyban hozzájárul, hogy a CUPRA Tavascan Extreme E Concept mindenkor jól észrevehetően kitűnik környezetéből, járjon épp sarkvidéki tájon, sivatagban, gleccserek között vagy tengerparton.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyterepjárót réztónusú motívumok díszítik, mégpedig a jól ismert CUPRA-logó, a tájban haladó autó csillogását és mozgásának hatását erősítő mintázati textúra és dinamikus vonalak, valamint az átfedésben megjelenő, erőteljes térhatást keltő CUPRA-embléma formájában.

"A CUPRA Tavascan Extreme E Concept rendkívüli megjelenése és tisztán elektromos hajtása mellett újrahasznosítható és szerves anyagaival - például a lenszálakkal - most még fenntarthatóbbá is vált" - emelte ki Jutta Kleinschmidt CUPRA-pilóta. "Alig várom már, hogy versenyezhessek az új tervezésű verzióval!"

A CUPRA Tavascan Extreme E Concept 54 kWh energiatároló képességű akkumulátorral készült, amely az optimális hátsó tömegeloszlás érdekében a cockpit mögött helyezkedik el. A versenygép a versenysorozat szabályzatának megfelelően álló helyzetből mintegy 4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A CUPRA már a kezdetektől az Extreme E sorozat résztvevője, ahol erőit fő partnerével, az ABT Sportsline csapatával egyesítve az első autómárkaként jelentette be indulását. Az Extreme E versenysorozat a CUPRA elektromossá alakítási kutatásait is segíti, miközben egyszerre támogatja a hajtásrendszerek elektromossá alakítását, a hosszú távú fenntarthatóságot és a nemek közötti egyenlőséget.

Thomas Biermaier, az ABT Sportsline vezérigazgatója:
"Majdnem pontosan egy éve jelentettük be a CUPRA csapatával folytatott partneri együttműködésünket és mutattuk be az e-CUPRA ABT XE1 terveit. Azóta sokak figyelmét felkeltettük együttműködésünkkel - versenyen és azon kívül egyaránt. A CUPRA formatervezői és mérnökei által kifejlesztett, saját karosszériaszerkezet a következő lépés szoros és sikeres együttműködésünkben. A Tavascan Extreme E Concept egyszerűen remekül fest, egészen legapróbb részleteiig. Most az a feladatunk, hogy az első trófeákat is mielőbb megszerezzük vele."

Alejandro Agag, az Extreme E alapítója és vezérigazgatója:
"Örömömre szolgál, hogy a CUPRA bemutatta a CUPRA Tavascan Extreme E Concept modelljét, mivel ezzel már a második gyártó, aki saját karosszériáját használja Extreme E csapatában. Ezzel nem csupán újabb stílussal és egyéniséggel gazdagodik versenysorozatunk, hanem - mivel a CUPRA a jövőben sorozatgyártású kivitelben is be kívánja mutatni e modelljét - az Extreme E azon céljait is támogatja, hogy egyfajta globális marketingbemutatóként szolgáljon partnereink számára. Gratulálok ennek a jövőbemutatóan gondolkodó és részletes jövőképpel rendelkező csapatnak, a CUPRA Tavascan Extreme E igazán nagyszerű konstrukció. Alig várom már, hogy az Extreme E versenyein is bemutatkozzon."